Prosto o e-commerce

Jak już wam pisałem, jakiś czas temu zacząłem studia z marketingu. Jednym z zagadnień, które szczególnie mnie zainteresowało jest temat e-commerce’u. Chciałbym przybliżyć wam dziś ten temat.

 

Czym jest e-commerce

E-commerce to termin wywodzący się z języka angielskiego, określający e-handel, czyli inaczej mówiąc handel elektroniczny / handel internetowy. Najlepszym przykładem e-commerce są oczywiście powszechnie dostępne i bardzo popularne sklepy internetowe, jednak sam zakres zagadnień związanych z handlem internetowym nie ogranicza się wyłącznie do sprzedaży towarów.

 

Wyspecjalizowane agencje

W związku z dużą konkurencją na rynku związanym z e-commerce coraz powszechniejsze stało się korzystanie z usług wyspecjalizowanych agencji, które gwarantują kompleksową obsługę projektów.

Do najważniejszych zadań agencji specjalizujących się w tematyce e-commerce’u należy oczywiście wdrażanie nowych sklepów internetowych oraz ulepszanie już istniejących (zmiana wizerunku, dodawanie nowych funkcjonalności). Agencje e-commerce wspierają hostingowanie sklepów i ich integrację z wieloma systemami, np. szybkich płatności czy kurierskimi oraz doradzają w kwestii wyboru dostawców niezbędnych usług.

Coraz więcej agencji rozszerza swoje usługi także o działania związane z marketingiem internetowym. Pomagają w zaprojektowaniu strony oraz stworzeniu odpowiedniego contentu (projektowanie graficzne oraz copywriting). Zajmują się pozycjonowaniem oraz promocją strony i usług w Internecie (buzz marketing oraz social media marketing).

 

Post Author: admin